Jaarverslag 2020 online

By 1 juni 2021Nieuws
Het digitale verslag over 2020 is klaar en voor iedereen te lezen. Met veel links naar al onze activiteiten want, ondanks de pandemie, hebben we heel wat gedaan afgelopen jaar. Hier een gedeelte uit het voorwoord van Micha Hamel, de voorzitter van ons bestuur:

“….. Want laat ik dit voorwoord beginnen met alle ouders in het zonnetje te zetten. De ouders die de kinderen van de ene op de andere dag thuis kregen, maandenlang. Ouders, die zelf ook nog moesten werken, vaak in dezelfde huiskamer, dezelfde ruimte waarin de kinderen online onderwijs kregen, of moesten krijgen, of daar moeilijk toe te bewegen waren, zo saai en geestdodend het leven zonder vriendjes voor hen was en is. …..

‘Familie’ was ons thema voor 2020. …… Dat het ‘Familie’ werd, hadden we al lang daarvoor bedacht, maar nooit was een thema zo belangrijk en zo veelzeggend geweest als dit jaar, toen we door corona thuis bij onze familie zaten, dan wel werden teruggeworpen op mensen die zo nabij als echte familie zijn. …….

Door de gedeelde verantwoordelijkheid die we bij de ouders mochten voelen, hebben we heel veel mooie dingen kunnen realiseren. Wij zijn heel erg dankbaar naar iedere ouder en verzorger, en heel trots op de leerlingen die zich ondanks de omstandigheden bleven binden aan de JTSZO. Investeren in contact en contact houden, daar staan wij voor……

Een hoofdpunt in dit voorwoord is natuurlijk dat wij weer een positieve beoordeling van het Amsterdams Fonds voor de Kunst hebben gekregen, hetgeen betekent dat wij de komende vier jaar ons bestaan als school kunnen continueren, en budget hebben om onze activiteiten voort te zetten.

In de woorden van het AFK:
De commissie is enthousiast over de artistieke eigenheid van JTSZO. Binnen de school is de ontwikkeling van artistieke talenten van leerlingen net zo belangrijk als die van sociaal-maatschappelijke vaardigheden. De commissie vindt het sterk dat de leerling en diens ervaring daarbij steeds het uitgangspunt zijn, en dat plezier in het leren toneelspelen voorop staat. De combinatie van urban en klassiek theater in de activiteiten draagt verder bij aan de artistieke eigenheid.”

Natuurlijk bedank ik bij deze het Artistiek Team. Zij hebben met enorm veel creativiteit, doorzettingsvermogen, toewijding en opgetogenheid de JTSZO door dit rampzalige jaar 2020 gedragen. Zonder hun professionaliteit en fantasierijkheid was de school omgevallen en hadden de levens van de leerlingen enorm aan kwaliteit ingeboet. Ik had hen bovenaan dit voorwoord willen zetten, maar daar stonden de ouders al, en ik wilde dat die even hun glorie kregen. Een dikke pluim en een corona-proof omhelzing voor de docenten. Bij alle grote dank die ik als voorzitter te uiten heb, moet ik onze onvermoeibare directeur Irene Lips feliciteren met onze school en haar medewerkers, die onder haar leiding een toonbeeld van menselijke warmte, weerbaarheid en flexibiliteit is.”

Klik hier om naar het digitale jaarverslag te gaan.