Midzomer Mokum
Een beetje vakantie in eigen stad na een saaie, lange periode van de Corona lockdown.

Om het leven van kinderen en jongeren tot 23 jaar na de coronacrisis en het vele thuiszitten weer wat leuker, gezelliger en ook leerzaam te maken, organiseerde Amsterdam in de zomervakantie van 4 juli tot en met 16 augustus in de hele stad zo ongeveer 700 culturele en sportieve activiteiten: Midzomer Mokum. Alle activiteiten worden uitgevoerd volgens de richtlijnen en kaders van het RIVM, zodat iedereen veilig kan deelnemen. De Jeugdtheaterschool ZuidOost deed ook mee met Summer’s Cool en Summer Hub – Freedom of Expression.

JTSZO Summer’s Cool 3+
Jeugdtheaterschool Zuidoost geeft voor kinderen van 3-13 jaar een week lang theatervakantie van 13 t/m 17 juli! Samen met de kinderen gaan wij een theatervoorstelling maken in de wijk Heesterveld. Acteren, dansen, zingen, videoclips, kunstwerken en live muziek, zomaar ergens op straat of op een plein, een unieke ervaring. Met op 18 juli een feestelijke afsluiting met BBQ (onder voorbehoud). Vind jij theater ook zo leuk en wil je dit graag in de zomervakantie doen? Dan is Summer’s Cool wat jij zoekt!

JTSZO Summer Hub – Freedom of Expression 16+
Tijdens de Summer Hub werk je in één week tijd aan theaterskills en podiumtechnieken. Je wordt uitgedaagd op spel en maken. Kom met je creatieve ideeën en we gaan daarmee aan de slag. Met onze partner dgai.nl maak je ook kennis met de disciplines spoken word, tracks, beats maken en Ableton/DJen. Elke generatie kent muzikale helden die te vroeg zijn heengegaan, maar een belangrijke plek in onze playlist en hart hebben gestolen. De jongeren van JTSZO gaan aan de slag met het ontwikkelen van een eigen club voor hun muzikale helden. Als afsluiter gingen de deelnemers kijken naar de Guerilla voorstelling ‘Het eeuwige leven’ in Lola Bae, in dezelfde week op locatie gemaakt met jongeren van JTSZO.

Al deze activiteiten zijn onderdeel van Midzomer Mokum. Mede mogelijk gemaakt door Gemeente Amsterdam, Stadspas en AFK.