Skip to main content
Je kunt je helaas niet meer inschrijven voor deze cursus want hij zit VOL.

De voorstelling ‘Luistermutant’ gaat over luisteren: luisteren naar muziek, maar ook luisteren naar jezelf en de ander. Over hoe ingewikkeld en moeilijk dat soms is of lijkt, maar ook hoe leuk en belangrijk dat kan zijn!
In een mix van muziek, scenes, koptelefoon-momenten, beweging en het spelen van een games op je telefoon en met stemkastjes wordt het publiek ondergedompeld in een totaal-ervaring die je moet ondergaan met je hoofd, hart en lijf.
Componist, dichter en onderzoeker Micha Hamel bedacht de voorstelling samen met regisseur Arlon Luijten.

Je gaat vooral zelf en samen met Nina Haanappel werken aan scenes.
Je repeteert in de theaterzaal van het Bijlmer Parktheater.
Je treedt op in het Muziektheater.
Je speelt samen met een volledig symfonieorkest.
Je speelt de langste interactieve voorstelling van je leven. (3 uur en 15 minuten!)
Je werkt met de regisseur van de voorstelling want hij voegt alles samen.

Wat wordt er van je verwacht?
Het repetitieschema ziet er als volgt uit:
5 juni 10.00-17.00 uur en 8, 9, 10, 14, 15, 16 juni 18.00-20.00 uur Bijlmer Parktheater
19 juni 16.00-21.30 doorloop in het Muziektheater.
20 juni 12.00-22.30 met daarin optredens om 14.00 en 20.00 uur in het Muziektheater

 

Wat zoeken wij:
Proloog: 4 stemmen die door de spelers ingesproken worden in de studio. Op die stemopname wordt vervolgens een beweging-scene gemaakt in grote kostuums.
GEZOCHT: spelers die houden van beweging.
De stemmen en de bewegers hoeven niet dezelfde personen te zijn.

Tekst-choreo: Er zijn een aantal korte tekstjes die door een groepje van 3, 4 of 5 spelers gezamenlijk, gelijktijdig gesproken moet worden terwijl er een choreografie plaats vindt van handgebaren en bewegingen die horen bij de tekst.
GEZOCHT: spelers die houden van de combinatie van tekst en beweging. Belangrijk: tekst leren en kunnen werken met vastgelegde tekst en beweging.

Luisterstoelen: Alle spelers die meedoen zullen ook spelen in een fysieke scene waarin ze ‘voordoen’ hoe het publiek in speciaal gemaakte objecten moet klimmen, zitten en hangen.

Slotmonologen: We zoeken 4 spelers die een monologenspel spelen met het publiek.
Elke speler heeft 4 korte monologen die gaan over waarom klassieke muziek wel, of juist niet belangrijk is. Het publiek kan, op basis van wat ze van de inhoud van deze tekstjes vinden, in 4 rondes telkens een speler (mening over muziek) wegstemmen dat er uiteindelijk nog maar één slotmonoloog over blijft.

Dit project is onderdeel van Young Zo, een uitbreiding van de JTSZO leerlijn. Een leerlijn waarin ervaren leerlingen uit de oudere groepen meer verantwoordelijkheid krijgen in het artistieke proces, en meer als een theatergroep dan als lesklas gaan functioneren. Veel jonge creatieve jongeren vonden namelijk een tweede huis in onze Talenthub Heesterveld voor een afstudeervoorstelling, om stoom af te blazen en met hun artistieke concepten bezig te zijn, en die willen we faciliteren en aanmoedigen. Het team is samen met directie en bestuur momenteel bezig dit plan te concretiseren. Het is echt pionieren, qua financiën, bemensing en logistiek maar Young ZO is een project dat alle aandacht verdient.